Kaj je SEO?

Search Engine Optimization (SEO) je proces preoblikovanja spletne strani, s katerim želimo pridobiti točno določene obiskovalce na spletno stran. To želimo doseči z organskim uvrščanjem med rezultate v iskalnikih, tj. “brezplačno”.

V proces SEO optimizacije med drugim spada: pisanje kakovostne vsebine, optimizacija besedil za določene ključne besede, pridobivanje povratnih povezav ipd.

V nadaljevanju se bomo spoznali s sledečimi področji SEO optimizacije spletnih strani:

Kako delujejo iskalniki

Ko v Googleu iščemo recept za najboljše pustne krofe, v ozadju teče algoritem, ki poskrbi, da se nam vedno pojavi najbolj ustrezen recept.

Google razpolaga s podatki in vsebinami več milijard spletnih strani. Da se nam lahko pojavi najbolj ustrezen recept, se Google povpraša po ustreznosti spletne strani, njeni avtoriteti in uporabnosti.

Ustreznost

Ko iščemo recept za pustne krofe, si ne želimo naleteti na stran z avtomobilskimi gumami. Iskalniki ustreznost v osnovi določijo tako, da primerjajo vsebino spletnih strani z iskano ključno besedo ali nizom (v našem primeru “recept za pustne krofe”).

Spletne strani na katerih se niz “pustni krofi” pojavi večkrat, so najverjetneje bolj ustrezne, zato jih Google uvrsti višje med rezultate iskanja.

Avtoriteta

Vendar s čim se Google prepriča, da nam bo recept na spletni strani A bolj všeč kot recept na spletni strani B ali C?

Z eno besedo: avtoriteta

Avtoriteta je število tretjih spletnih strani, ki vsebujejo povezavo do določene spletne strani. Več kot je teh tretjih spletnih strani (povezav), višja je avtoriteta spletne strani na katero te strani usmerjajo.

Uporabnost

Spletna stran je lahko ustrezna in ima močno avtoriteto, a če vsebina na strani ni uporabna in bralcem-prijazna, bo ta spletna stran uvrščena nižje med zadetki iskanja.

Članek o hujšanju, katerega je napisal strokovnjak za keto diete, je resda lahko podkrepljen z najnovejšimi raziskavami, terminologijo in izsledki, a če ni lahko berljiv in če vsebuje bralcem nepoznane (strokovne) besede, je v očeh Googlea tak članek manj uporaben.

Kako deluje SEO

SEO je enostavno povedano le prilagajanje spletne strani in njene vsebine za namen višjega uvrščanja med rezultati v iskalnikih. Povedano drugače je cilj optimizacije višja “všečnost strani”—Googleu in ostalim iskalnikom želimo našo spletno stran predstaviti kot uporabnikom najbolj relevantno.

A kako Google določi, da je stran A boljša od strani B? Googleov algoritem vendar ni javno dostopen!

Res je–Googleov algoritem je skrbno varovana skrivnost–če bi bil javno dostopen, bi njegov namen močno upadel. Vsi bi namreč ustvarjali le vsebino, ki bi bila Googleu “všeč”, zaradi česar Google ne bi mogel ločiti kakovosti posameznih spletnih strani.

V izogib temu Google vseh podatkov o algoritmu nikoli ni izdal. Podjetje vsakoletno uveljavi več sto popravkov svojega algoritma, dejavnikov, na podlagi katerih uvršča strani v svoj “iskalni indeks”.

Nam znanih dejavnikov je približno 200. Nekateri so preverjeni, npr. starost domene in dolžina besedil na spletni strani, drugi spekulativni—npr. število poddomen.

Zakaj je SEO pomemben

Več kot 50% obiskovalcev vseh spletnih strani prihaja z naslova spletnega iskanja. To pomeni, da četudi plačujemo znatno mesečno vsoto za spletno oglaševanje, lahko izgubljamo kar dvakrat toliko povsem brezplačnih obiskovalcev!

Recimo, da se ukvarjamo s prodajo kuhinjskih nap. Glede na Googleov Načrtovalnik ključnih besed, po frazi “kuhinjske nape” mesečno povprašuje med 1.000 in 10.000 uporabnikov.

Povprečna cena na klik za frazo znaša okoli 0,25 evra—natančneje med 0,13 in 0,35 evra.

Z ozirom na dejstvo, da prvi zadetki na Googleu prejmejo približno 20% klikov lahko sklepamo, da so brezplačni obiskovalci za frazo “kuhinjske nape” vredni od 50 do 500 evrov.

Povedano drugače, je “v zraku” med 200 in 2.000 potencialnih obiskovalcev za našo spletno stran, če jo le uspemo spraviti med prve zadetke na Googleu.

To je za nas super novica, saj se obiskovalci nanašajo le na iskano frazo “kuhinjske nape”—uvrstimo se medtem lahko za poljubno mnogo ključnih besed, npr. “vgradna napa”, “izvlečna napa” ipd.

Kje začeti

V grobem lahko SEO razdelimo na vsebinski in tehnični del. Kljub temu, da je vsebinski del zelo pomemben—kakovostna vsebina je ključ do višjega uvrščanja v iskalnikih—je tehnični del enako pomemben.

Vsebinski SEO

Tehnični SEO