Če se zanimate za optimizacijo svoje spletne ali bi se je celo želeli lotiti sami, bodite previdni. Optimizacija spletnih strani (SEO) za iskalnike namreč še nikoli ni bila bolj zapletena. A to še ne pomeni, da je nemogoča.
Iz leta v leto poslušamo, da “je SEO mrtev”. Na drugi strani lahko na LinkedIn-u in drugod beremo o raznih trikih in ključnih besedah ter uporabi ChatGPT-ja na način, da “bomo v mesecu dni na prvem mestu v Googlu”. Taka vsebina, ti samooklicani guruji žal predstavljajo izkrivljeno sliko SEO.
Naj na tej točki razčistimo: kdorkoli vam obljublja, da bo v mesecu dni (ali 3 ali 6 ali 12 mesecih) vašo spletko “spravil” na prvi zadetek v Googlu, Bingu in drugih iskalnikih, laže. Povsem možno je, da vas spravijo na prvo stran, morda celo na prvo mesto. Dejstvo pa je, da se pozicije v Googlu iz dneva v dan spreminjajo. Za vse zadetke. Ista spletna stran je lahko danes na 1. mestu, jutri na 4. in v petek na 2. mestu.
S tem v mislih si oglejmo, kaj lahko naredimo, da bo naša spletna stran “kotirala” višje v iskalnikih.
Nazaj k SEO osnovam
Vsekakor je del “klasične” optimizacije še zmeraj pomemben (spodnje točke so nanizane v naključnem zaporedju):
- Meta naslovi (pravilno je, da se naslov strani sklada z vsebino na strani. Najbolje je, da se meta naslov ujema s H1 naslovom na spletni strani),
- meta opisi (podobno kot pri naslovu, naj opis priča o vsebini na dotični spletni strani. Tu je vredno dodati, da Google v več kot 60 % primerov poljubno prepiše meta opise, glede na iskalno poizvedbo uporabnika),
- ALT zapisi na slikah (kljub vsem AI orodjem je nastavljanje jasnih ALT zapisov slik še zmeraj dobra praksa. Služi namreč kot dodatne informacije o vsebini na strani),
- dostopnost strani (je vaša spletna stran dostopna za robotke iskalnikov? Odprimo svoj Google Search Console in preverimo ali ima Google težave z dostopom in indeksiranjem naše strani),
- pisanje za končne bralce (sila pomembna in dostikrat spregledana točka. Ko ustvarjamo vsebino za stran, pišimo za končnega bralca. Ne ustvarjajmo vsebine zavoljo ustvarjanja vsebine. Nihče ne potrebuje 71. članka o “5 najboljših znamk pasje hrane”, tudi Google ne. In velika verjetnost je, da ga tudi indeksiral ne bo—razen v primeru, ko naš članek prinese bralcem nekaj novega, neko dodano vrednost. In ne, daljši članek nikakor ni rečeno, da je boljši),
- odstranitev mrtvih strani (če stran v zadnjih nekaj mesecih ni prejela več kot nekaj ogledov, jo je morda smiselno zavreči. Lahko jo združimo z drugo vsebino, če je smiselno, in staro povezavo preusmerimo na novo stran),
- hitrost spletne strani (fino je, če se naša stran nalaga hitro. In ne, hitra stran ni pogoj za visoko kotiranje v Googlu).
Povratne povezave
Povratne povezave in naša prisotnost na socialnih omrežjih. Poskrbimo za enovito prisotnost naše znamke na spletu in, če se le da, ne kupujmo povratnih povezav*.
*Ja, dandanes, sploh v Sloveniji, si je težko “prislužiti” organske povratne povezave. Večina blogov v Sloveniji je namreč ustvarjena prav z namenom dvigovanja organskega prometa na straneh podjetij (zakaj bi konkurenčno podjetje “podarilo” povezavo vam? Načeloma je ne bi).
Mnogo podjetij se tu odloči za PR članke na spletnih portalih kot je SiOL in 24ur.com, ali za koriščenje raznih storitev zakupa povratnih povezav (jih je kar nekaj v Sloveniji). Pri slednjem je problem ta, da vam nihče ne garantira, da vas Google ne bo kaznoval zaradi zlorabe njihovih pogojev.